subtel FAQ - Vanliga frågor
Hitta svar på vanliga frågor och funderingar om subtel.se gällande allt från kompatibilitetsproblem, onlinesupport och utbytes- och returpolicyer. Om du har ett problem som inte täcks i denna FAQ, vänligen kontakta oss på info@subtel.se.
Leveranser tar vanligtvis mellan 2-5 arbetsdagar.
Du kan kontakta vår kundtjänst antingen via telefon (måndag-fredag, 10.00-21.00) eller via e-post.
- E-post: info@subtel.se
- Telefon: 08-5664 2802 (Mån-Fre 10.00-21.00)
Om du har ett order- eller fakturanummer, vänligen ange dessa när du kontaktar oss. Om du inte har dessa, vänligen uppge ditt förnamn, efternamn och postnummer.
Om ditt paket inte har kommit inom den angivna tiden, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@subtel.se för hjälp och vidare alternativ.
Om du har fått en felaktig produkt, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@subtel.se och förklara problemet. Vänligen bifoga bilder på den mottagna produkten så att vi kan lösa ditt problem så snabbt som möjligt.
Betalningsalternativ
Du kan betala för dina köp med följande betalningsmetoder:
- Kreditkort (VISA, Mastercard, American Express)
- PayPal
- Apple Pay
- Google Pay
- Swish
Du kommer att få ett elektroniskt kvitto via e-post när din beställning har behandlats, samt en fysisk kopia i ditt paket. För subtel-kontoinnehavare kan du också ladda ner alla fakturor och kvitton från ditt kundkonto.
Byten och returer
Returer kan göras upp till 30 dagar efter att du mottagit din leverans. Efter denna period är det inte längre möjligt att begära en retur med återbetalning. För mer information om vår returpolicy, klicka på länken "Returpolicy" i navigationsfältet.
För att behandla din retur så snabbt som möjligt, vänligen skicka din beställning eller produkten du vill returnera, tillsammans med en kopia av fakturan, till följande adress:
subtel GmbH,
Plauener Str. 163-165,
Haus E,
13053 Berlin,
Tyskland
Du har rätt att returnera ett köp inom 30 dagar. Innan du returnerar några varor, vänligen mejla oss på info@subtel.se och beskriv situationen. Läs mer på vår sida om Returpolicy.
För returer av defekta varor eller produkter under garanti, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@subtel.se, beskriv problemet och ange alltid ditt ordernummer i kommunikationen. Läs mer på vår sida om Garanti.
Återbetalningar
Du får en återbetalning så snart vi har mottagit dina varor och behandlat returen. Återbetalningen sker till samma betalningsmetod som användes vid beställningen. Tiden det tar att få återbetalningen kan variera beroende på anledningen till din återbetalningsbegäran och leveranstider.
Fördelar med kundkonto
Om du har använt en felaktig e-postadress eller leveransadress vid din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst direkt på info@subtel.se.
Om du har problem med ditt kontolösenord, klicka på knappen "Glömt ditt lösenord?" nedanför lösenordsfältet. Du kommer då att bli ombedd att ange din e-postadress och kommer att få ett e-postmeddelande som gör det möjligt att återställa ditt lösenord.
Om du vill lägga till en leveransadress för framtida beställningar, logga in på ditt kundkonto, gå till dina personliga inställningar och klicka på "Registrera ny adress". När den är registrerad kan du ställa in den nya adressen som standardadress.
3-års garanti
subtel erbjuder en 3-års garanti på alla produkter. Efter att denna period har löpt ut är garantin inte längre giltig. Läs mer på vår sida om Garanti.